Na czym polega badanie EKG?

Na czym polega badanie EKG?

Elektrokardiogram, czyli EKG to zarejestrowana elektryczna aktywność serca przy pomocy elektrod zamocowanych na skórze klatki piersiowej. EKG jest badaniem, które pozwala na ocenę rytmu i częstości pracy serca, jest pomocne w ocenie zmian w sercu towarzyszących innym chorobom. Jest bezbolesne, szeroko dostępne i nieinwazyjne oraz nie wymagające specjalnego przygotowania przed i opieki po wykonaniu badania. 

EKG można wykonać w przychodni, w gabinecie lekarskim albo przy łóżku chorego. W trakcie badania pacjent jest w pozycji leżącej i ma odkryte kończyny oraz klatkę piersiową. Elektrody przymocowuje się w okolicy kostek i nadgarstków oraz na klatce piersiowej. Nie wolno się ruszać podczas badania ponieważ może to zaburzyć zapis EKG. Otrzymany wynik w postaci graficznego wykresu analizuje lekarz kardiolog i ustala dalsze zalecenia. Badanie trwa około 10 minut i może być wykonywane w każdym wieku.

Badanie EKG

EKG wskazuje zaburzenia rytmu serca i złe funkcjonowanie układu przewodzącego serca. Ponadto jest pomocne w ocenie rozległości  uszkodzenia mięśnia sercowego po przebytym zawale oraz obciążenia komór serca. EKG należy do badań, które jest najczęściej wykonywane wśród pacjentów z podejrzeniem choroby serca. W sytuacji kiedy pacjent zgłasza jakiekolwiek bóle w okolicy serca kardiolog decyduje o konieczności wykonania badania. Jeżeli EKG wykazuje nieprawidłowości pacjent może być skierowany na usg serca (echo serca), a także na holter EKG, który wykonuje pomiary przez 24 lub 48 godzin, a w warunkach szpitalnych nawet do 7 dni.

Szanowni Pacjenci,

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną i w trosce o dobro naszych pacjentów i pracowników informujemy ,iż Centrum Medyczne Macromedica wdrożyło procedury mające na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2.

JEŻELI:

  • występują u Państwa jakiekolwiek objawy infekcji , w szczególności : gorączka, kaszel, uczucie duszności, bóle mięśniowe, katar, ból gardła, osłabienie, utrata węchu lub smaku ;
  • mieli Państwo bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub podejrzaną o zakażenie;
  • są Państwo objęci kwarantanną ;

 

Bardzo prosimy o kontakt telefoniczny i przesunięcie terminu planowych wizyt u specjalistów.

W momencie umawiania i potwierdzania telefonicznych terminów wizyt nasz personel zada powyższe pytania każdemu z Państwa.

W przypadku zgłoszenia się na wizytę osoby wykazującej niepokojące objawy nie będzie mogła się ona odbyć i zostanie wyznaczony jej nowy termin.

Prosimy o zgłaszanie się do przychodni wyłącznie zapisanych na wizyty pacjentów, bez osób towarzyszących ( z wyjątkiem osób opiekujących się niepełnoletnim dzieckiem lub osobą wymagającą opieki).

Na terenie przychodni prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości od innych pacjentów.

Bardzo prosimy o wyrozumiałość

Zespół Centrum Medycznego Macromedica